Praktyczne aspekty sporządzania rachunku przepływu środków pieniężnych (Cash Flow) i jego wykorzystanie w ocenie kondycji finansowej - online
29 maja 2025 roku - godzina 8:30 (8 godzin lekcyjnych)
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Szkolenie jest przeznaczone przede wszystkim dla osób odpowiedzialnych bezpośrednio i pośredni za sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych oraz dla osób chcących zrozumieć sposób sporządzania tego elementu sprawozdania finansowego i wykorzystujących rachunek przepływów pieniężnych do oceny faktycznej sytuacji jednostki. Nie jest wymagana specjalistyczna wiedza z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.
Wykładowca: Wykładowcą na szkoleniu jest dr hab. Artur Hołda - profesor nadzwyczajny: Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Rachunkowości UEK oraz Kierownik Zakładu Zarządzania i Rachunkowości WSEI. Jest autorem i współautorem ponad 100 publikacji (w tym o charakterze książkowym), które publikowały m.in.: „Rachunkowość”, „Monitor Rachunkowości i Finansów”, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, redaktor merytoryczny "Podatkowe i bilansowe zamknięcie roku" Wyd. CHBeck. Prowadzi szeroką współpracę z biznesem. Posiada certyfikat dyplomowanego księgowego jak również ma kwalifikacje zawodowe Certyfikowanego Audytora ds. (systemów) Kontroli Wewnętrznych - CICA (Certified Internal Controls Auditor). Jest doświadczonym i długoletnim wykładowcą SKwP Oddział w Krakowie w zakresie rachunkowości finansowej i rachunku kosztów.
Odpłatność:
440 zł. - od osoby
400 zł. - członkowie SKwP O/O w Kielcach będący płatnikiem za szkolenie
Warunkiem korzystania ze zniżek dla członków są na bieżąco opłacone składki.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie wpłaty na nasze konto zgodnie z ogólnymi warunkami świadczenia usług szkoleniowych Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego.
Zakres tematyczny:
1. Rachunek przepływów pieniężnych a prowadzenie ksiąg rachunkowych
- Prawo podatkowe a prawo bilansowe w polskich realiach gospodarczych – analiza porównawcza
- Możliwość wykorzystania Krajowych Standardów Rachunkowości i stanowisk KSR
- Obligatoryjność i zakres wykorzystania MSR/MSSF
- Terminarz sporządzania rachunku przepływów pieniężnych
2. Wyodrębnianie typów działalności w rachunku przepływów pieniężnych
- Działalność operacyjna
- Działalność inwestycyjna
- Działalność finansowa
- Typy działalności w rachunku przepływów pieniężnych a pozostałe elementy sprawozdania finansowego
3. Praktyczne aspekty sporządzania rachunku z przepływów pieniężnych
- Wyodrębnianie rodzajów przepływów pieniężnych (działalność operacyjna, inwestycyjna, finansowa)
- Analiza odsetek i różnić kursowych z różnych typów działalności
- Wynik na sprzedaży aktywów a sporządzanie CF
- Ujęcie dywidend i przepływów z nieruchomości inwestycyjnej
- Rozrachunki, rezerwy i dotacje w sporządzaniu CF
- Podatki bezpośrednie i pośrednie oraz zaliczki w prezentacji CF
- Instrumenty finansowe w sporządzaniu CF
- Zadania sytuacyjne
Wymagania sprzętowe:
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku i dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Informacje dodatkowe:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto ING Bank Śląski 09 1050 1416 1000 0090 3040 1757 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) zgodnie z ogólnymi warunkami świadczenia usług szkoleniowych Oddziału Okręgowego w Kielcach (kliknij tutaj). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem.
Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.