26 lipca 2023 roku - godz. 9:00-12:15
Szkolenie prowadzone będzie w formie online
CEL:
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wypełnienia ustawowych obowiązków w zakresie MDR, które zostaną odwieszone wraz z ustaniem stanu zagrożenia epidemicznego. Przez okres pandemii termin raportowania tzw. "schematów krajowych" został zawieszony, co u wielu podmiotów na rynku skutkowało brakiem bieżącego raportowania i nagromadzeniem się zaległości w tym obszarze. Wszystkie zaległe raporty muszą zostać wysłane w ciągu 30 dni od ustania stanu zagrożenia epidemicznego.
PROWADZĄCY:
Michał Marek Kowalski - Prawnik, doradca podatkowy, wykładowca, członek Krajowej Izby Doradców Podatkowych, wieloletni pracownik organów podatkowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej). Obecnie prowadzi własną kancelarię prawno-podatkową, doradzając przedsiębiorcom i osobom fizycznym. Jest autorem i współautorem procedur, w tym z zakresu MDR i AML. W zakresie prawa podatkowego wspiera m.in. księgowych i biegłych rewidentów. Uczestnik zespołów opiniodawczo-doradczych przy Ministrze Finansów.
Odpłatność:
208 zł. - od osoby
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie zgłoszenia oraz dokonanie wpłaty na nasze konto do dnia 24 lipca 2023r.
Program szkolenia:
- Jakie terminy raportowania zostały zawieszone przez pandemię?
- Co dokładnie należy raportować?
- Jak zrobić przegląd transakcji / zdarzeń, mających miejsce w czasie zawieszenia terminu raportowania? Przykłady.
- Czy dotyczy mnie obowiązek raportowania? Rozpoznanie i identyfikacja jako promotora, wspomagającego lub korzystającego.
- Czym się różni korzystający od kwalifikowanego korzystającego?
- Czy każdy schemat podatkowy należy raportować?
- Rozpoznanie rodzaju schematu podatkowego.
- Przegląd cech rozpoznawczych.
- Jak najsprawniej przygotować pliki raportów MDR-1, MDR-2, MDR-3 i MDR-4?
- Kto bezwzględnie musi mieć wewnętrzną procedurę, a u kogo warto ją wprowadzić?
- Sankcje za uchybienie obowiązkom.
Informacje dodatkowe
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto ING Bank Śląski 09 1050 1416 1000 0090 3040 1757 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) zgodnie z ogólnymi warunkami świadczenia usług szkoleniowych Oddziału Okręgowego w Kielcach (kliknij tutaj). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem.
Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.