search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Opłata:
400,- zł od osoby
380,- zł członkowie O/O w Kielcach będący płatnikiem  za szkolenie

KADRY, PŁACE I UBEZPIECZENIA W 2023 r.- SZKOLENIE AKTUALIZACYJNE (PRAKTYCZNY PRZEGLĄD ZMIAN W ZATRUDNIENIU W 2023 ROKU)

13 marca 2023 roku godz. 9:00

( 8 godzin lekcyjnych)

Szkolenie prowadzone będzie w formie online

 

UCZESTNICY SZKOLENIA: osoby zajmujące się kadrami, dyrektorzy, kierownicy, zastępcy i specjaliści działów kadr i płac, osoby zajmujące się zawodowo zatrudnianiem pracowników, osoby prowadzące biura księgowe, rachunkowe, prawne, osoby chcące usystematyzować wiedzę z zakresu kadr.

WYKŁADOWCA: ANNA STOKŁOSA - LL.M. (Waszyngton) - radca prawny. Specjalista prawa pracy, kadr oraz ochrony danych osobowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Referent międzynarodowych konferencji naukowych. Właściciel kancelarii specjalizującej się w zagadnieniach związanych z prawem pracy. Posiada bogate doświadczenie praktyczne, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców. Doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia

Odpłatność:

400 zł. - od osoby
380 zł. - członkowie O/O w Kielcach będący płatnikiem  za szkolenie

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie zgłoszenia oraz dokonanie wpłaty na nasze konto do dnia 10 marca 2023r. 

Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest co najmniej roczne członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce i terminowe opłacanie składek.

PROGRAM:

I. MODUŁ KADROWY
1. System teleinformatyczny do obsługi umów o pracę i umów zlecenia - ustawa z 16 listopada 2022 r. o systemie teleinformatycznym do obsługi niektórych umów
2. Badanie trzeźwości pracowników
1) Kontrola trzeźwości i obecności w organizmie środków działających podobnie do alkoholu
2) Wprowadzenie kontroli trzeźwości lub kontroli obecności środków działających podobnie do alkoholu do zakładu pracy krok po kroku
3) Dokumentacja– checklista dokumentów do opracowania
4) Zapisy regulaminu pracy / obwieszenia - warsztat
a) treści obligatoryjne
b) treści fakultatywne
5) Oświadczenie pracownika o poinformowaniu o zasadach kontroli
a) wzór
b) forma
c) miejsce przechowania
6) Dokumentacja przeprowadzonej kontroli wzór, treść, forma, gdzie przechowywać
7) Wpis do ewidencji czasu pracy okresu niedopuszczenia pracownika do pracy
a) wynik wskazujący na alkohol / środki działające podobnie do alkoholu
b) wynik wskazujący na brak alkoholu środków działających podobnie do alkoholu
8) Obwieszenie dla zleceniobiorców – treść, wzór
3. Zmiany w uprawnieniach rodzicielskich dla pracowników będących rodzicami adopcyjnymi
1) urlop na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlop rodzicielski i urlop ojcowski dla rodzica adopcyjnego -warunki, wymiar, treść wniosków
2) zasiłek macierzyński dla rodzica adopcyjnego – wymagane dokumenty, wysokość, okres zasiłkowy
3) zmiana górnej granicy wieku dziecka
4. Autozapis do PPK
1) Kogo dotyczy ponowny autozapis
2) Obowiązki pracodawcy – checklista
3) Terminarz działań pracodawcy
4) Wzór informacji podmiotu zatrudniającego
5. Praca zdalna
1) Wprowadzenie pracy zdalnej do zakładu pracy krok po kroku
2) Dokumentacja pracy zdalnej – checklista dokumentów do opracowania
3) Porozumienie / regulamin pracy zdalnej – warsztat
a) treści obligatoryjne – jak sformułować:
- zasady rozliczenia zwrotu kosztów, ekwiwalentu, ryczałtu
- zasady porozumiewania się pracodawcy z pracownikiem
- zasady kontroli
b) treści fakultatywne
4) Informacja o warunkach zatrudnienia (art. 29 § 3 KP) – dodatkowe zapisy dla pracownika wykonujące pracę zdalną – warsztat, wzór, forma, termin
5) Procedura ochrony danych osobowych
a) treści obligatoryjne i fakultatywne - warsztat
b) wzór oświadczenia pracownika o zapoznaniu się z procedurą
6) Współpraca z BHPowcem przy przygotowaniu dokumentacji – jakich zapisów wymagać od BHPowca?
a) ocena ryzyka zawodowego dla poszczególnych grup stanowisk pracy zdalnej –
b) informacja zawierająca zasady bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy zdalnej
7) Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z oceną ryzyka zawodowego oraz informacją zawierającą zasady bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy zdalnej
a) termin
b) forma
c) wzór
8) Współpraca z informatykiem przy przygotowaniu dokumentacji – jakich zapisów wymagać przy opracowaniu zasad instalacji, konserwacji i serwisu powierzonych narzędzi pracy
9) Umowa o pracę – zapisy dodatkowe dla pracownika świadczącego pracę zdalną -warsztat
10) Polecenie pracodawcy świadczenia pracy zdalnej – warsztat
a) termin
b) forma
c) opracowanie wzoru polecenia
11) Oświadczenie pracownika o posiadaniu warunków lokalowych i technicznych do wykonywania pracy zdalnej – wzór
12) Wniosek pracownika o wykonywanie pracy zdalnej
a) wzór
b) forma
c) obowiązek uwzględnienia , przyczyny odmowy uwzględnienia
13) Wniosek o zaprzestanie wykonywania pracy zdalnej – wzór, forma, termin, obowiązek uwzględnienia
14) Wniosek o świadczenie pracy zdalnej okazjonalnej - wzór, forma, termin, obowiązek pracodawcy uwzględnienia
6. Stan zagrożenia epidemicznego przedłużony, obowiązki pracodawcy po jego odwołaniu
1) Badania okresowe zawieszone
2) Badania profilaktyczne
2) Zwolnienie dla krwiodawców
3) Legalizacja pobytu i zatrudnienia cudzoziemców
7. Dieta z tytułu krajowych podróży służbowych w wyższej wysokości
8. Plan kontroli PIP na 2023 r., czyli na co pracodawca powinien zwrócić szczególną uwagę, aby nie otrzymać grzywny

II. MODUŁ UBEZPIECZENIOWY
1. Obowiązek utworzenia profilu informacyjnego na PUE ZUS przez wszystkich płatników składek
2. Objęcie obowiązkiem ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego komplementariuszy spółki komandytowo-akcyjnej
3. Wstrzymanie wypłaty zasiłków z FUS z przyczyn niezależnych od ZUS

III. MODUŁ PŁACOWY
1. Odpis na zfśs od stycznia 2023 r.
2. Odwołanie stanu epidemii w 2022 r. a limity zwolnień w 2023 r.
1) podwyższony limit zwolnień do 31.12.2023 r. – katalog świadczeń
2) powrót do limitów zwolnień sprzed stanu epidemii od 01.01.2023 r – katalog świadczeń
3. PIT-2 – nowy wzór od 01.01.2023 r. z omówieniem
- możliwość złożenia PIT-2 do więcej, jak jednego płatnika
- skutki dla kwoty zmniejszającej zaliczkę PIT
- rozszerzenie katalogu podatników mogących złożyć oświadczenie o obniżenie zaliczki PIT – m.in. zleceniobiorca z PIT-2
4. Wniosek o niepobieranie zaliczki na podatek dochodowy
a) od 01.01.2022 r. – art. 41 ust 1c PDOF
b) od 01.01.2023 r. – art. 31c PDOF
c) wzory dokumentów
d) rozszerzony katalog podatników uprawnionych do złożenia wniosku
e) warunki zastosowania
f) warsztat na LP
g) brak poboru zaliczki PIT a obniżenie składki zdrowotnej do 0 zł (art. 83 ust. 2 PDOF) - warunki
5. Rezygnacja z KUP w rozliczeniu zaliczki PDOF
6. PIT – 11 za 2022 rok
7. Minimalne wynagrodzenie za pracę dla pracowników i zleceniobiorców w 2023 roku i jego wpływ na wysokość świadczeń
1) Dodatek za wykonywanie pracy w porze nocnej 2023
2) Wynagrodzenie za postój 2023
3) Odprawa pieniężna dla pracownika 2023
4) Odszkodowanie z tytułu naruszenia zasady równego traktowania lub rozwiązania stosunku pracy z powodu stosowania mobbingu w 2023 roku
5) Kwota wolna od potrąceń

Szczegóły organizacyjne przy szkoleniu online:

  •  Zajęcia prowadzone przez Internet, za pomocą specjalnej platformy  ClickMeeting umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy na czacie.
  • na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting, prosimy o podawanie własnego adresu e-mail.
  • Zgłoszeni uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Wymagania techniczne:

  • laptop/komputer z głośnikiem i mikrofonem/smartfon,
  • stabilny dostęp do Internetu.
  • przeglądarka internetowa (preferowana Google Chrome),
  • Informacje dodatkowe

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto ING Bank Śląski 09 1050 1416 1000 0090 3040 1757 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) zgodnie z ogólnymi warunkami świadczenia usług szkoleniowych Oddziału Okręgowego w Kielcach (kliknij tutaj). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem.

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

ul. Zagnańska 84a
25-528 Kielce

tel. 41 368 66 03
tel. 41 368 60 68
tel. 41 368 66 18

szkolenia@kielce.skwp.pl
biuro@kielce.skwp.pl

ING Bank Śląski 09 1050 1416 1000 0090 3040 1757