Zmiany w podatkach 2025
18 lutego 2025r. godz. 900
szkolenie on-line (8 godz. lekcyjnych)
Cel szkolenia :
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat zmian podatkowych, które wejdą w życie od 1 lipca 2023 r. Zmiany te wynikają z pakietu SLIM VAT 3. Zawiera on modyfikacje przepisów VAT zarówno dla obrotu międzynarodowego oraz obrotu krajowego. Zmianie ulegają również wybrane zagadnienia w zakresie podatków dochodowych oraz podatków od spadków i darowizn.
Szkolenie adresowane jest dla głównych księgowych, kierowników i dyrektorów działów finansowych. Szkolenie przeznaczone jest także dla pracowników działów księgowości.
Prowadzący – Pan Hubert Grzyb - adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych firm. Doświadczony wykładowca. Prowadzi szkolenia m. in. dla księgowych, pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Odpłatność:
· 420 zł. - od osoby za szkolenie
· 400 zł. - członkowie SKwP O/O w Kielcach będący płatnikiem za szkolenie
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie zgłoszenia.
Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest co najmniej roczne członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce i terminowe opłacanie składek.
Program szkolenia:
Temat 1. JPK_CIT.
1. Na czym polega nowy obowiązek i jaki jest jego cel?
2. Od kiedy wchodzą w życie nowe obowiązki? Harmonogram wdrożenia.
- Termin dla dużych podatników CIT.
- Termin dla pozostałych podatników CIT.
- Termin dla podatników PIT.
3. JPK_KR_PD (JPK Księgi Rachunkowe Podatek Dochodowy)
- Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe.
- Numer NIP kontrahenta.
- Numer KSeF.
- Znaczniki identyfikujące konta księgowe zgodnie z wykazem (słowniczkiem) od MF.
- Wysokość różnicy pomiędzy wynikiem finansowym a wynikiem podatkowym.
- Wyłączenie z raportowania za 2025 r.
4. JPK_ŚT_KR (JPK Środki Trwałe Księgi Rachunkowe)
- Data nabycia i data przyjęcia do używania.
- Znacznik rodzaju dokumentu stwierdzającego nabycie/wytworzenie.
- Nazwa ŚT/WNiP. Symbol KŚT.
- Metoda amortyzacji.
- Stawka amortyzacyjna podatkowa i rachunkowa.
- Stawka amortyzacyjna podatkowa po korekcie.
- Wartość początkowa podatkowa i rachunkowa.
- Zaktualizowana wartość początkowa podatkowa i rachunkowa.
- Zaktualizowana kwota odpisów amortyzacyjnych podatkowa i rachunkowa.
- Zmiana wartości początkowej podatkowej oraz rachunkowej: (+) zwiększenie; (-) zmniejszenie.
- Kwota odpisów amortyzacyjnych wg stanu na ostatni dzień roku poprzedzającego rozpoczęcie ewidencji.
- Częstotliwość odpisu.
- Wysokość odpisu amortyzacyjnego podatkowego - niestanowiącego kosztu uzyskania przychodu.
- Suma odpisów amortyzacyjnych podatkowych i rachunkowych dla danego roku podatkowego.
- Suma odpisów amortyzacyjnych podatkowych i rachunkowych narastająco w całym okresie amortyzacji.
- Data likwidacji/zbycia/stwierdzenia niedoboru/kradzieży.
- Znacznik przyczyny wykreślenia z ewidencji.
- Nr KSeF faktury dokumentującej zbycie ŚT/WNiP
- Reklasyfikacja
- Wyłączenia z obowiązku raportowania za 2025 r.
5. Problemy praktyczne.
- Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
- Jakie księgi należy przenieść do schemy JPK CIT?
- Jak pozyskać dane historyczne wymagane w JPK_ŚT_KR, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
- Rozmiar pliku. Czy będzie można dzielić plik JPK CIT?
- Znaczniki dla przychodów wolnych od podatku.
- Zmiana danych w księgach rachunkowych po 31 marca a przed zatwierdzeniem SF. Czy trzeba korygować JPK CIT?
- Czy trzeba raportować konta pozabilansowe?
Temat 2. Minimalny podatek dochodowy
1. Podatnicy podatku minimalnego.
2. Obliczenie podatku minimalnego.
3. Zasady płacenia podatku minimalnego.
4. Wyłączenia od podatku minimalnego.
Temat 3. Podatek od nieruchomości – zmiany 2025 r.
1. Pojęcie budynku w dotychczasowej ustawie i po zmianach.
2. Pojęcie budowli obecnie i po zmianach – ważne modyfikacje.
3. Wyłączenie z opodatkowania niewielkich obiektów.
4. Ograniczenia od 2025 r. w stosowaniu zwolnień z opodatkowania.
5. Zasady składania deklaracji w 2025 r.
Temat 4. KSeF – nowy projekt i nowa schema.
1. Etapowe wprowadzanie KSeF.
2. Odroczenie terminów niektórych obowiązków.
3. Faktury konsumenckie w KSeF.
4. Nowa struktura faktury – FA(3).
Temat 5. Inne zmiany w podatkach od 2025 r.
1. Składka zdrowotna w 2025 r. i założenia na 2026 r.
2. Zmiany VAT.
- Zmiany do zwolnienia podmiotowego do 200.000 zł.
- Wprowadzenie zwolnienia podmiotowego dla podatników zagranicznych.
- Określenie miejsca świadczenia usług wstępu dla wydarzeń on-line, np. szkoleń on-line.
Szczegóły organizacyjne przy szkoleniu on-line:
- Zajęcia prowadzone przez Internet, za pomocą specjalnej platformy ClickMeeting albo Teams umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy na czacie.
- na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting, prosimy o podawanie własnego adresu e-mail.
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Wymagania techniczne:
- laptop/komputer z głośnikiem i mikrofonem/smartfon,
- stabilny dostęp do Internetu.
- przeglądarka internetowa (preferowana Google Chrome),
Informacje dodatkowe
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto ING Bank Śląski 09 1050 1416 1000 0090 3040 1757 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) zgodnie z ogólnymi warunkami świadczenia usług szkoleniowych Oddziału Okręgowego w Kielcach (kliknij tutaj). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem.
Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.