VAT w 2025 – nowy rodzaj zwolnienia SME, system kaucyjny, podatek od plastiku, bieżące informacje o KSeF, wybrane problemy z praktyki księgowego
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 12 marca 2025 r. od godz. 09.00 do 15.30
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar hybryda) - każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
Odpłatność:
420 zł. - od osoby
400 zł. - członkowie SKwP O/O w Kielcach będący płatnikiem za szkolenie
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie zgłoszenia.
Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest co najmniej roczne członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce i terminowe opłacanie składek.
WYKŁADOWCA
Joanna Podkówka-Sędek - wieloletni wykładowca prawa podatkowego i rachunkowości w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Specjalista z zakresu podatku VAT. Prowadzi także warsztaty praktyczne i szkolenia wewnętrzne dla pracowników działów finansowych i księgowych. Doświadczony wykładowca akademicki. Dyrektor finansowy – główny księgowy w międzynarodowej firmie produkcyjnej. Posiada również doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych i przeprowadzaniu audytów podatkowych.
PROGRAM
- Procedura SME – zwolnienie podmiotowe:
- na czym polega procedura SME,
- jakie są korzyści z nowej procedury,
- kto może skorzystać,
- potrzeba skorzystania ze specjalnego numeru,
- specjalne możliwości w zakresie podatku naliczonego,
- zmiany w fakturowaniu w ramach zwolnienia,
- zawiadomienia i właściwość US.
- System kaucyjny – zmiany planowane na 2025r.
- wpływ nowych rozwiązań na podstawę opodatkowania,
- nowe obowiązki ewidencyjne,
- opodatkowanie zwrotu odpadów opakowaniowych,
- „podmiot wprowadzający produkty w opakowaniach na napoje”,
- nowe obowiązki w zakresie dokumentacji.
- Podatek od plastiku” :
- od kogo pobierany jest podatek i na jakich zasadach,
- opłata za jednorazowe opakowania w kontekście handlu detalicznego, hurtowego, punktów gastronomicznych.
- KSeF – zasady i terminy wprowadzenia – stan wiedzy na dzień szkolenia:
- obowiązkowe przystąpienie do systemu od 1 lutego 2026 r.
- podmioty zobowiązane do wejście od 1 kwietnia 2026 r.
- faktury konsumenckie (B2C) a KSeF.
- faktury z kas fiskalnych i faktury uproszczone wystawiane w dotychczasowej formie,
- moment wystawienia u sprzedawcy i powstanie obowiązku podatkowego,
- dzień wpływu do nabywcy faktury ustrukturyzowanej i prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- KSeF a faktury dla zagranicznych kontrahentów,
- nadawanie/poszerzanie/odbieranie uprawnień,
- uwierzytelnianie się w systemie,
- możliwość bezpośredniego dostępu do faktur wystawianych w KSeF,
- fakturowanie w czasie awarii systemu po stronie podatnika lub po stronie Ministerstwa Finansów,
- liberalizacja sankcji i ich stosowanie,
- zasady zwrotu podatku naliczonego w ciągu 40 dni,
- dziesięcioletni okres przechowywania faktur w KSeF,
- Rodzaje faktur ustrukturyzowanych,
- format i elementy faktury ustrukturyzowanej – struktura logiczna FA 3,
- pola obowiązkowe w KSeF,
- pozycje opcjonalne,
- dane fakultatywne,
- zasady wprowadzania do obrotu e-faktury,
- faktury korygujące w KSeF,
- dane raportowane w JPK i KSeF.
- Darowizny i nieodpłatne przekazanie w firmie – wybrane problemy:
- pomoc powodzianom i stawka 0%,
- posiłki dla pracowników – nie tylko regeneracyjne,
- prezenty,
- gratisy,
- nagrody.
- Samochód osobowy w firmie:
- prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie i w trakcie eksploatacji,
- samochody wykorzystywane na podstawie umowy najmu,
- samochód prywatny w działalności gospodarczej,
- darowizny samochodów – wybrane przypadki.
- Koniec roku – niedobory zawinione i niezawinione na gruncie ustawy o VAT.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
UCZESTNICY OTRZYMAJĄ:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto ING Bank Śląski 09 1050 1416 1000 0090 3040 1757 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) zgodnie z ogólnymi warunkami świadczenia usług szkoleniowych Oddziału Okręgowego w Kielcach (kliknij tutaj). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem.
Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.