search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
20.01.2025r.
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienny
Opłata:
850,- zł od osoby
800,- zł członkowie SKwP O/O w Kielcach będący płatnikiem  za szkolenie online

Księgowe zamknięcie roku 2024 w podmiotach leczniczych

08 i 20 stycznia 2025r. online

  dwudniowe szkolenie 16 godz. lekcyjnych

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów finansowo-księgowych, kontrolingu i kosztów, głównych księgowych, dyrektorów finansowych podmiotów leczniczych, kontrolerów i audytorów oraz osób zainteresowane tematyką szkolenia.

Terminy szkoleń:

I dzień 

08 stycznia 2025r. od godz. 9:00 -15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM

Prowadząca – Pani Zuzanna Świerc - specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych, wykładowca szkoleń dla kadry zarządzającej i księgowych podmiotów leczniczych.

II dzień

20 stycznia 2025r. od godz. 9:00-15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM

Prowadząca- Pani Małgorzata Mazurkiewicz - biegły rewident, wykładowca  SKwP z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości.

Odpłatność OD 1 OSOBY ZA 2 DNI SZKOLENIA WYNOSI:

850 zł. - pozostałe podmioty za szkolenie online
800 zł. - członkowie SKwP O/O w Kielcach będący płatnikiem  za szkolenie online

UWAGA!!!
W przypadku korzystania z jednego  dnia szkolenia odpłatność za każdy dzień wynosi:
480 zł od osoby
• 450 zł
członkowie O/O w Kielcach będący płatnikiem  za szkolenie

Osoby które będą chciały skorzystać z wybranego dnia szkolenia ,  przy zgłoszeniu  w polu „informacje dodatkowe”  (przycisk "zapisz się") PROSIMY O PODANIE  DATY SZKOLENIA.

Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest co najmniej roczne członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce i terminowe opłacanie składek.

Program szkolenia:

I dzień    08 stycznia 2025r.od godz. 9:00 -15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM  Prowadząca – Pani Zuzanna Świerc

ROCZNE SPRAWOZDANIE FINANSOWE PODMIOTU LECZNICZEGO – uwarunkowania prawne, systemowe, organizacyjne

  1. Formalne aspekty zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego
  • regulacje prawa bilansowego dla różnych form prowadzenia działalności leczniczej (spółki/spzoz)
  • sprawozdanie z punktu widzenia jednostki: uproszczenia w ewidencji i sprawozdaniu, większa szczegółowość danych, specyfika prowadzonej działalności
  • krajowe i międzynarodowe standardy rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej – jak i kiedy je stosować?
  • rola organów nadzorczych i tworzących
  • e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym - uwarunkowania informatyczne i organizacyjne
  1. Polityka rachunkowości czyli jak przygotować użyteczne sprawozdanie finansowe z uwzględnieniem specyfiki jednostki
  • zasady istotności, memoriału, kasowa, ciągłości – w optyce jednostki sporządzającej sprawozdanie
  • wyłączenia, uproszczenia i uszczegółowienia w ewidencji księgowej i sprawozdaniu finansowym – kiedy, jak i w jakim celu można je stosować
  • plan kont a automatyczne generowanie sprawozdania
  1. Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2024
  2. Inwentaryzacja aktywów i pasywów
  • organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce
  • terminarz czynności
  • szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie
  • e-inwentaryzacja
  • rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia
  1. Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu
  • przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonane,
  • korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych
  • dotacje na programy zdrowotne, kształcenie kadr medycznych, remonty i dofinansowanie wynagrodzenia
  • amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego
  • kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia
  • rezerwy
  • rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
  1. Prezentacja majątku trwałego i obrotowego podmiotu leczniczego
  • wartości niematerialne i prawne
  • środki trwałe
  • zapasy
  • środki pieniężne
  1. Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym
  • operacje na kapitale/funduszu podstawowym
  • rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym
  • skutki błędów lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym
  1. Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego
  • wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego
  • procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego
  • obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania
  1. Informacja dodatkowa
  • zakres wymagany przepisami ustawy o rachunkowości
  • schematy/tabele/noty dla wybranych zagadnień
  • specyfika działalności leczniczej i jej obraz w informacji dodatkowej
  • zdarzenia istotne dla sytuacji jednostki ich obraz w sprawozdaniu
  1. Postępowanie z wynikiem finansowym
  • podział zysku w spzoz/spółce prawa handlowego
  • pokrycie straty w spzoz/spółce prawa handlowego
  • kompetencje organów jednostki
  • ograniczenia prawne
  • znaczenie opinii biegłego rewidenta
  1. Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia

II  dzień  17 stycznia 2025r. od godz. 9:00-15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM Prowadząca- Pani Małgorzata Mazurkiewicz

 Program szkolenia 

  1. Aktualne zagadnienia i obowiązki  wynikające z przepisów ustawy o CIT:
  2. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego

 Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze związane z zamknięciem roku podatkowego – omówienie i przykład sporządzenia zeznania rocznego CIT-8 w podmiocie leczniczym

 Zmiany planowane na rok 2025 – wprowadzenie obowiązku raportowania  struktur JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – jak  najlepiej przygotować podmiot leczniczy do czekających zmian

 Aktualne zagadnienia i zmiany w przepisach ustawy o PIT:

 Omówienie bieżących najważniejszych zagadnień praktycznych po zmianach wprowadzonych w roku 2024 r. m.in. minimalnego wynagrodzenia

  1. Zmiana stawki najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawód medyczny
  2. Pracownicze świadczenia, ulgi i zwolnienia
  3. Zmiany planowane na rok 2025 –m. in. zmiana zasad określania wysokości  składki zdrowotnej
  • Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT, zmiany wprowadzone w roku 2024 i planowane na rok 2025 :
  1. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku VAT
  2. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku obrotowego w obszarze kont służących rozliczeniom VAT
  3. Zmiany wprowadzane do przepisów o VAT od 1 stycznia 2025 r. (nowelizacja ustawy o VAT, rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku rejestrowania sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących).
  4. Zmiany dotyczące podmiotów leczniczych zawarte w przepisach innych ustaw :
  5. Podatek od nieruchomości
  6. Ordynacja podatkowa
  7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja

Szczegóły organizacyjne przy szkoleniu online:

  •  Zajęcia prowadzone przez Internet, za pomocą specjalnej platformy  ClickMeeting umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy na czacie.
  • na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting, prosimy o podawanie własnego adresu e-mail.
  • Zgłoszeni uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Wymagania techniczne:

  • laptop/komputer z głośnikiem i mikrofonem/smartfon,
  • stabilny dostęp do Internetu.
  • przeglądarka internetowa (preferowana Google Chrome),

Informacje dodatkowe

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto ING Bank Śląski 09 1050 1416 1000 0090 3040 1757 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) zgodnie z ogólnymi warunkami świadczenia usług szkoleniowych Oddziału Okręgowego w Kielcach (kliknij tutaj). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem.

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

ul. Zagnańska 84a
25-528 Kielce

tel.41 368 66 03
tel.41 368 60 68
tel.41 368 66 18

szkolenia@kielce.skwp.pl
biuro@kielce.skwp.pl

ING Bank Śląski09 1050 1416 1000 0090 3040 1757