search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
10,11,12.02.2025r.
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienny
Opłata:
1290,- zł od osoby
1160,- złczłonkowie O/O w Kielcach będący płatnikiem  za szkolenie

Akademia podatku od towarów i usług dla zaawansowanych i średniozaawansowanych

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 10, 11, 12 luty 2025 r. godz. 9:00-15:00 (3 dni po 8 godzin)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku pedagogika oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie - studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe. Biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający ponad 29 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach.

CEL

Celem kursu jest zdobycie przez uczestników wiedzy w zakresie zasad działania podatku od towarów i usług, prawa do obniżenia podatku, do zwrotu podatku. Zostaną szczegółowo omówione mechanizmy ograniczające wyłudzenia i ich konsekwencje dla podatników oraz pułapki czyhające w obrocie gospodarczym na podatników podatku VAT oraz nowości wprowadzone i planowane na 2025 r.

OPŁATA

1.290 zł. - od osoby
1.160 zł. - członkowie O/O w Kielcach będący płatnikiem  za szkolenie

Warunkiem korzystania ze zniżek w opłacie za kurs jest co najmniej roczne członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce i terminowe opłacanie składek.

 

PROGRAM

  1. Definicja podatnika w podatku VAT

- prawo do wyboru zwolnienia – najnowsze interpretacje

- najem prywatny w świetle ustawy o VAT a limit obrotu uprawniający do zwolnienia

- dyrektywa DAC-7 a podatnik VAT – potencjalne ryzyka

- obowiązek rejestracyjny, rejestracja z opóźnieniem a prawo do podatku naliczonego.

  1. Przypomnienie zasad unijnych w zakresie podatku VAT.
  2. Zasady odliczenia podatku – zmiany - prawo do odliczenia podatku VAT w myśl przepisów prawa krajowego i UE;

- moment powstania obowiązku podatkowego a prawo do podatku naliczonego

- rodzaje faktur

- faktura a prawo do podatku naliczonego – czy jest niezbędna?

- faktura od podatnika niezarejestrowanego – odliczać czy nie?

- faktury otrzymane po terminie, faktury odnalezione a prawo do podatku naliczonego – jak kształtować rozliczenie podatku VAT, aby było optymalne w świetle zmian i orzeczeń TSUE; nadrzędność dyrektywy unijnej nad przepisami krajowymi.

  1. Obrót nieruchomościami

- majątek prywatny a działalność gospodarcza – sprzedaż gruntu.

- grunt zabudowany, niezabudowany, teren budowlany i przeznaczony pod zabudowę – najnowsze interpretacje i orzeczenia sądów administracyjnych

- zwolnienie z opodatkowania i rezygnacja ze zwolnienia – co to jest pierwsze zasiedlenie i ile razy może nastąpić.

- najem prywatny

- stawki podatku VAT przy najmie lokalu

- czy najem i media to świadczenie kompleksowe?

  1. Zasady zwrotu podatku:

- terminy i zasady zwrotu,

- przyspieszony zwrot – nowe rozwiązania

- zwrot a mechanizm podzielonej płatności

- zwrot a faktury ustrukturyzowane i KSeF

- szczególne procedury – zabezpieczenia i zwrot pod kredyt podatkowy

  1. Ulga na „złe długi” u sprzedawcy i nabywcy – podobieństwa i różnice; rozliczenie podatku w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności

– zasady po orzeczeniu TSUE,

- prawa i obowiązki wierzyciela,

- prawa i obowiązki dłużnika.

  1. Wyłączenia stosowania obniżenia podatku. Odliczenie podatku VAT związanego z zakupem usług gastronomicznych i hotelowych w świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Nowelizacja przepisów.
  2. Narzędzia uszczelniające system podatku VAT:

- procedury rejestracyjne – czynności Urzędu Skarbowego poprzedzające rejestrację;

- biała księga – jak korzystać z bazy danych aby zagwarantować zachowanie zasad należytej staranności - korzyści i negatywne skutki dla podatnika.

- mechanizm podzielonej płatności - kiedy obowiązkowy, kiedy dobrowolny – zasady stosowania po zmianach; uwolnienie środków z subkonta VAT.

- plik JPK_V7 - jak pozyskane informacje wpływają na uszczelnienie systemu VAT; zmiany w raportowaniu wprowadzone w 2023 r. Plik JPK_V7 a KSeF – jakie informacje będzie o podatniku gromadziła i przetwarzała administracja podatkowa

- nabycie sprawdzające – nowy rodzaj kontroli doraźnej

  1. Faktura, faktura ustrukturyzowana i Krajowy System e-Faktur - kiedy i jak szykować się do zmian  - przepisy obowiązujące w 2025 r.:

- faktura, faktura elektroniczna i faktura ustrukturyzowana – wady, zalety, różnice.

– numery i daty wystawienia faktur w programach finansowo księgowych, w JPK_V7 i w ministerialnym systemie  KSeF – na co trzeba się przygotować i jak zorganizować wysyłkę faktury,

- zalety i wady KSeF dla przedsiębiorców i organów podatkowych

- zasady ujmowania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących na minus wystawionych jako tzw. faktury ustrukturyzowane – uwaga na korekty podatku naliczonego,

- faktury ustrukturyzowane a noty korygujące i KSeF,

- określenie daty otrzymania faktury ustrukturyzowanej,

- obowiązki podatników wystawiających faktury ustrukturyzowane,

- kto ma dostęp do systemu -  zawiadomienie organu podatkowego o osobach mających dostęp do systemu KSeF,

- Krajowy System e-Faktur w 2025 r. – plany Ministerstwa Finansów jakie rozwiązania zostaną wprowadzone, zmienione, aktualizowane.

  1. Korygowanie podatku naliczonego u podatnika ze sprzedażą mieszaną:

- nowe zasady ustalania proporcji szczegółowej

- kiedy należy dokonać korekty na podstawie proporcji rzeczywistej – nowe regulacje od 2024 roku.

- korekta zakupu przy środkach trwałych.

  1. Czynności nieodpłatne a obowiązek podatkowy

- nieodpłatne przekazanie towarów i świadczenie usług - podstawowe zasady związane z odliczeniem oraz naliczeniem VAT dla czynności nieodpłatnych

- omówienie najbardziej charakterystycznych rodzajów czynności nieodpłatnych (gadżety reklamowe, ekspozytory, prezenty dla klientów, prezenty dla pracowników, ubezpieczenia medyczne, karty Multisport, bilety na imprezy kulturalne i sportowe itp.)

- podatek naliczony a świadczenia z ZFŚS

  1. Kasa rejestrująca w firmie:

- kto musi mieć kasę rejestrującą, zwolnienia nowe zasady wprowadzone w 2025 r.;

- jak dobrać rodzaj kasy do profilu działalności  – kasy z elektronicznym i papierowym zapisem kopii, kasy on-line, mające postać oprogramowania, kasy specjalne;

- prawo do ulgi i obowiązek jej zwrotu;

- obowiązki użytkownika

- terminale płatnicze a kasa fiskalna.

  1. Podatek VAT a przepisy Kodeksu karnego skarbowego. Czynny żal – jak i kiedy można go stosować.
  2. Kontrola podatkowa w firmie – jak się przygotować.

- planowanie kontroli w US. Jakie branże są najczęściej typowane do kontroli.

- etapy kontroli podatkowej:

- korekta faktury w toku kontroli i po kontroli – najnowsze orzecznictwo.

  1. Podsumowanie szkolenia, panel dyskusyjny.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
  • Informacje dodatkowe

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto ING Bank Śląski 09 1050 1416 1000 0090 3040 1757 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) zgodnie z ogólnymi warunkami świadczenia usług szkoleniowych Oddziału Okręgowego w Kielcach (kliknij tutaj). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

ul. Zagnańska 84a
25-528 Kielce

tel.41 368 66 03
tel.41 368 60 68
tel.41 368 66 18

szkolenia@kielce.skwp.pl
biuro@kielce.skwp.pl

ING Bank Śląski09 1050 1416 1000 0090 3040 1757